mindfulnessmamma

Inför sommarpratarna

Kategori: Ätstörningar


Monstren finns inte i mörkret, de finns inom oss
kallar Martina Stenström sitt sommarprat som jag hoppas att hon ska få dela med sig av i sommar.

Martina Stenström


Vi blev bästa vänner. Men min kumpan tyckte att jag aldrig räckte till. Var jag inte förfärligt ful, fet och äcklig?  Jovisst, det var jag ju. Förfärligt ful.  Så jag blev bäst på att inte äta.

Martina berättar om att slå följe med anorexin, men också om att bryta med den, och våga leva fullt ut.  Om att gå vidare.

Här kan man få en provlyssning på vad hennes sommarprat kommer att handla om. Av flera hundra sökande till att bli "Lyssnarnas Sommarvärd" har Sommar i P1-redaktionen valt ut sju kandidater. Nu ska en omröstning ske om vilka som ska få hålla ett eget Sommarprogram i år.

Jag kommer rösta på Martina Stenström, gör det du också!


KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: