mindfulnessmamma

Häxan Surtant

Kategori: Barn och familjeliv


Så härligt befriande med ansiktsuttrycket på denna bild av Häxan Surtant, eller hur?



Idag känner jag mig periodvis som om jag har invaderats av Häxan Surtant. Klart jag vill vara en tålmodig, tolerant och lugn mamma, men ibland känner jag mig som en mamma med kort stubin som inte tål alls mycket tjafs och inte alls heller har det inre lugn jag önskar att jag hade.

Samtidigt som jag tänker att det också ligger något bra i att se att mamma har sina gränser, att mamma faktiskt ibland får nog, att mamma faktiskt också kan bli sur och arg.

Lyckligtvis kommer solsken efter regn, även när åskmolnen har gett sig till känna.



KOMMENTARER:

  • Ida säger:
    2012-05-06 | 13:33:12
    Bloggadress: http://idassida.blogg.se/

    Vissa dagar känns det som att man inte gör annat än att tjata, säga nej, tillrättavisa osv. Även mammor måste ju få ha dåliga dagar, tyvärr brukar allas dåliga dagar krocka här hemma.. Men det är ju som du säger att solen kommer, även efter åskan :)



  • Janeth säger:
    2012-05-06 | 16:04:39
    Bloggadress: http://blogg.passagen.se/huldran68/

    Man är definitivt ingen sämre mamma/maka/vän mm när dessa sura och arga känslor kommer fram! Alla "normala" känslor måste få plats :)

Kommentera inlägget här: