mindfulnessmamma

Frisk och fri-vän med kvällsfikat

Kategori: Frisk och fri




Det kommer över mig med jämna mellanrum,
jämförelsen mellan nu och då.
Skillnaden mellan att vara sjuk
och att vara frisk och fri
.
Ibland blir den så särskilt påtaglig.  

Som ikväll igen,
när jag förbereder mitt kvällsfika,
som jag ser fram emot att börja äta.






Mitt favoritbröd just nu är fruktkusarna, gott och saftigt.
Rostade fruktkusar med äggskivor och kaffe. Ljuvligt!

I friskheten och friheten är jag vän med kvällsfikat,
har inga problem att ge mig själv näring även om klockan passerat ett visst klockslag,
det finns inte fel mat en viss tid på dygnet,
och jag äter inte kvällsfikat för att jag följer ett speciellt matschema,
för att jag måste,
för att jag tränat eller trots att jag tränat,
utan för att min kropp talar om för mig att den vill ha påfyllning.
Jag kan ta lite mer om min kropp talar om för mig att den behöver det.

Friskheten och friheten lämnar inget utrymme för att gå och lägga sig hungrig om kvällen
och kvällsfikat är inte längre min fiende.


KOMMENTARER:

  • feministmorsan säger:
    2012-05-16 | 09:08:16
    Bloggadress: http://bloggmorsorna.se/feministmorsan

    Så härligt förhållningssätt! Önskar att fler slutade att skuldbelägga sig själva när det gäller mat och matvanor. Hade vi slutat upp med det tror jag fler skulle ha ett sunt förhållningssätt till mat och färre bli sjuka...



    Fruktkusarna är ljuvliga! Provade dem för ett par veckor sedan och det var populärt hos Arvid med :)



Kommentera inlägget här: