mindfulnessmamma

En utsträckt hand

Kategori: Allmänt


En utsträckt hand kan verkligen betyda så mycket.
Just den där gesten, att någon vill göra något för en,
någon som gör det enbart för att hjälpa.



Idag alldeles i slutet av vårt Gröna Lund-besök
köpte dottern sockervadd
och inte dröjde det länge innan hon hade sockervaddskladd
såväl runt munnen som på händerna.
Sockervaddskladd av högsta rang kan jag lova.

Just där och då på spårvagnen på väg därifrån,
önskade jag såklart att jag haft med mig våtservetter
och vad händer då precis när vi är i färd med att kliva av?
Jo, då plockar en mamma med barnvagn fram ett gäng våtservetter
från sin väska, erbjuder mig dem
och jag blir så glad och tackar henne flera gånger.

Fantastiskt med utsträckta händer och så fina gester!
Tidigare under dagen såg jag faktiskt en pappa som räckte våtservetter åt en mamma
som blivit kladdig av sitt barns isglass,
 en för henne helt okänd man som såg att här kunde han göra en insats-och han valde att göra det.

Det värmer att se sådant.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: