mindfulnessmamma

En annan typ av fredagsmiddag

Kategori: Barn och familjeliv


Idag har vi en annan typ av fredagsmiddag, såväl till innehåll som till utförande. Ja, ibland äter hela familjen inte tillsammans även om det är vad jag allra helst vill att vi ska göra när alla är lediga.

Idag har sonen fotbollsträning 17.15 vilket blir precis över middagstid, varför han åt en tidig middag före träningen. Dottern och jag kom hem från stan så sent som kl 18, då hon genast åt middag med fredagsenlig glass efteråt. Idag frågade hon om hon kunde få äta framför TV:n och idag gjorde jag ett undantag. Middag och glass framför TV:n och det blev nog ett uppskattat mys för henne. Överlag tycker jag dock inte om hela grejen med att äta framför Tv:n.



Medan pojkarna har varit på träning har jag förberett middagen till oss vuxna, en laxrätt från veckans matkasse och den verkar riktigt god. Laxen ligger och puttrar i en sås gjord på kokosmjölk, kycklingbuljong, flytande honung, vatten, limejuice och finrivet limeskal. Till detta serveras ris. Lax hör definitivt inte till vanligheterna en fredagsmiddag hos oss, men med tacobuffé på jobbet för mig och skolan för barnen var tacos inte det första alternativet jag kom att tänka på idag.

En annan typ av fredagsmiddag, men ändå så bra på sitt sätt.

Kommentera inlägget här: