mindfulnessmamma

Tjejmys

Kategori: Barn och familjeliv



Vilken tjejmyseftermiddag vi har haft dottern och jag. Hon har varit på fritids idag några timmar, men avslutade dagen tidigare där för att vara med mig på jobbet. Åh, så hon trivs att få komma till mig på jobbet och hälsa på, att vara med småbarnen där jag jobbar och att hälsa på avdelningen intill där hon själv har gått. Jag riktigt ser hur hon känner sig hemma och hur hon tycker om att prata med sina gamla fröknar. Jag tycker verkligen, verkligen om småbarn fick jag höra gång på gång under eftermiddagen. Och det gör hon verkligen.

Sedan promenerade vi iväg till stan, hon och jag. Bara det, att gå sida vid sida, ibland omslingrade och ibland hand i hand-vilket mys! En riktig guldstund bara det. Höjdpunkten på stadsbesöket var att besöka frissan.

Det blev en snygg pageklippning och två slingor i blått och svart. Besök på en av absolut favoritbutiker, nämligen Hafva, tyckte vi båda om där vi bland annat fick oss en trevlig pratsstund med ägarinnan. Jag är lite hemlighetsfull angående dagens inköp, men det kommer bild inom kort...

Bussfärd hem och hemma möttes vi av pizza och kinamat-bara att värma och njuta av en god och efterlängtad fredagsmiddag!

KOMMENTARER:

  • Åsa säger:
    2012-03-02 | 18:57:44
    Bloggadress: http://hafva.blogg.se/

    Ladda ner nya picasa Jenny, det gjorde jag idag!

    (picasa.com), eftersom picknick ska läggas ner i april, så har picasa tagit över nästan alla funktioner i den nya upplagan. Sååå smidigt att göra snygga saker, både ramar, effekter och collage.

    : D

  • Marion säger:
    2012-03-02 | 19:06:35
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Tack för tipset Åsa, det ska jag testa.

  • Åsa säger:
    2012-03-02 | 19:19:09
    Bloggadress: http://hafva.blogg.se/

    Jenny & Marion, det är inte på gång - det finns redan!

    : D

    BYT - det är kanon, då slipper man gå vidare och vänta på att picknick ska ladda upp mot nätet.

    Nu kan man göra allt i picasa direkt (i nya versionen), det enda jag saknar nu är "stickers".. som fanns/finns i picknick.. men det är smällar man får ta.

    : D



    Kram på er!

    Åsa

  • Linda säger:
    2012-03-02 | 21:34:03
    Bloggadress: http://litenlia.blogg.se/

    Elliot pratade om dottern din och berättade att hon varit där. Att hon först varit i skolan och sen med er. Han verkade tycka det var jättekul :)

Kommentera inlägget här: