mindfulnessmamma

Om riktig vänskap

Kategori: Ätstörningar



Igår när jag var in och kikade runt på Åsas fina Hafva-blogg fick jag syn på den här ljuvliga bilden med text. Så sant!




Riktig vänskap handlar inte hur länge man känt varandra och det handlar inte heller om hur ofta man träffas.

"It's about who came and never left your side"

Riktig vänskap handlar om att finnas kvar även perioder i livet som inte är alldeles enkla. Vänskap handlar om att finnas kvar för varandra och med varandra även när det inte går på räls för sin vän. Ni som stannade kvar-ni är guld värda. Ni som inte vände på ryggen, ni som inte slutade ringa eller på andra sätt höra av er. Jag är väldigt tacksam över att jag har kvar er vänner som hela tiden har sett mig för den jag är, ni som kunde se bakom ätstörningen som hade mig i sina klor, ni som kunde se bakom sjukdomen.

Du som fortsatte ha filmkvällar med mig och fortsatte göra som vanligt-jag kommer tillbaka till dig i tankarna gång efter gång. Du som såg mig för den jag var, som din vän, och inte på något sätt försökte förändra dig själv eller ditt sätt att vara. Den där godisskålen som stod på bordet när vi träffades för att se film tillsammans fick vara en symbol för det friska livet jag en dag skulle nå fram till.


KOMMENTARER:

  • Åsa säger:
    2012-03-30 | 13:47:01
    Bloggadress: http://hafva.blogg.se/

    Ja, visst är det fina ord. Man får lite ståpäls när man läser dom. Så sanna!

    Vad fint inlägg, jag fick gåshud och tårar i ögonen.

    Kram!

  • Agnes säger:
    2012-03-30 | 22:02:06
    Bloggadress: http://photodemoi.blogg.se/

    Tack för kommentaren på min blogg, va kul att du gillar bilderna!

Kommentera inlägget här: