mindfulnessmamma

När det står utom min makt

Kategori: Må bra



Jag är en sådan person som vill att allt ska flyta på, att saker och ting ska gå som planerat, som vill ha koll på läget och att planeringar följs-så långt det bara går. Jag är en sådan person som är väldigt plikttrogen och som verkligen vill fullfölja mina åtaganden och allt som på något sätt är inblandad i. Jag är en sådan person som tar mina ansvarsområden på största allvar.

Ibland faller det. Ibland har jag gjort allt som står i min makt för att allt ska fungera. Allt som står i min makt för att allt ska fungera, utan att förringa mig själv. Ändå händer det ibland att det inte räcker hela vägen fram. Ibland står det utom min makt att få det att fungera bättre. Jag kan påverka hur jag själv ska göra, hur jag själv ska förhålla mig, men jag kan inte styra över andras handlande, över andras val. När det står utom min makt att få det att fungera gäller det att fylla i mina gränser ännu lite tydligare, där de kanske suddats ut i kanterna. Då gäller det för mig att visa upp konturernas tydlighet kanske inte bara för mig själv, om än främst för mig själv.

Den stora utmaningen ligger i att i all min ansvarsfullhet inte låta andras ansvar krypa in under huden på mig.
Kommentera inlägget här: