mindfulnessmamma

Jag är glad att jag är frisk....

Kategori: Må bra


Idag hittade jag till den här bilden,
eller kan tänkas att den hittade till mig.



Bilden och texten passar så bra ihop,
en sådan värme, ett sådant ljus.

Den talade till mig direkt-
ja, jag är glad att jag är frisk.

Jag uppskattar friskheten i mitt liv,
jag uppskattar sundheten jag hittat till.
Jag uppskattar vårvintern som jag aldrig gjort förr,
att jag inte önskar att någon ska släcka vårvintersolen
utan att jag istället önskar att dess strålar ska visa sig och värma mig och mina nära.

Jag uppskattar det den fysiska friskheten och
jag uppskattar den psykiska friskheten.
Jag vet att ett friskt liv inte är en dans på rosor,
utan att det innebär toppar och talar,
men jag uppskattar att livet inte måste vara en berg-och dalbana.

Jag vet också att jag själv kan påverka mitt liv, 
och att friskheten är något jag själv kan göra så mycket för att behålla.


Kommentera inlägget här: