mindfulnessmamma

Förkylningar på löpande band....

Kategori: Allmänt



.... och inte är det konstigt att det blivit min tur nu! Mannen har varit riktigt förkyld, både mor och far har drabbats av ett virus som måste vara influensan. Nu är det min tur, men jag hoppas att det stannar vid en hederlig förkylning och att jag slipper bli utslagen med feber.

Igår spelade jag innebandymatch mot sonen och hans lag, vilket inte var alldeles lyckat. Visserligen vann föräldrarna för första gången, men efteråt kände jag mig allt annat än kry. Idag kämpar jag på jobbet med inte riktigt samma ork om vanligt, men tänker att uteluften under eftermiddagen kommer att göra mig gott.  Jag ser även fram emot biblioteksbesök med barnen efter hämtning på fritids.

När det känns en aning motigt gäller det att rikta tankarna på något positivt, eller hur?
Kommentera inlägget här: