mindfulnessmamma

Viktigheter om vikten

Kategori: Allmänt, Tänkvärda ord

 
 
 
Ikväll läste jag en rad tänkvärdheter om vikten. Även om vi emellanåt lever med föreställningen att det förhåller sig på något helt annat sätt för oss, för just dig, så är det bara tankar och känslor. Du är inte din vikt och ditt värde sitter inte i din kroppsform eller i siffran som visas på vågen.
 
Förresten, så är vågen helt orelevant att använda sig av för gemene man. Vi behöver den inte alls som en självklar pryl i våra hem. Vi kan leva utan den. Jag lever utan den. Jag har valt bort den i mitt liv och saknar den inte alls.
 
Ups and downs har alla människor mer eller mindre i sina liv, bättre dagar och sämre dagar. Så är livet. Det finns en risk att tro att några kilon mindre och en slankare kropp är lösningen på problem man upplever.
 
Om man bara gick ner de där kilona, då blir allt bra... Om jag bara.... Om jag bara har disiplin nog....  Om jag bara får lite plattare mage....
 
Det kan te sig så-till en början. Det kaos man först upplevt kan te sig lugnare-till en början. Det finns ingen garanti, ingen garanti alls,  att det går att sätta stopp-det kan bli så mycket värre en de downs man först upplevde. Banting är allt som oftast utlösande faktorn till en ätstörning. Tro inte att lösningen är en lägre siffra på vågen.
 
 
 
 
Pinned Image
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Hanna säger:
    2012-07-01 | 08:09:48

    Så bra skrivet så jag delar på ABK igen :)

    Svar: Jag blir så himla glad av positiv respons från dig Hanna-det vill jag verkligen att du ska veta! Jag skriver från hjärtat, sådant som bara kommer och som "måste" ut. Det är kanske det som någonstans skiner igenom.
    Mindfulnessmamma

Kommentera inlägget här: