mindfulnessmamma

Onsdagseufori!

Kategori: Må bra


I veckan går en danskurs på dansmagasinet som började igår, men då kunde jag inte gå. Ikväll var jag dock på plats och det var underbart, så så underbart! Så roligt, så frigörande, så härligt och efteråt är eufori allt jag tänker på och känner. Mer, jag vill ha mer, jag vill dansa mer!

Ikväll var vi dock bara två dansare, men vi höll igång i 90 minuter. När man är så få håller man fokus riktigt ordentligt och det kändes riktigt bra med med de två koreografier vi körde ikväll. Två dansare, men tre trummare. Häftigt att dansa till så mycket trumning!

Här är ett tidigare klipp där jag är med och dansar från tidigare den här terminen:





För ett par år sedan hade jag aldrig provat afrikans dans, men nyfikenheten hade funnits där ett tag och modet blev till slut tillräckligt stort för att anmäla mig till en nybörjarkurs. På den vägen är det och nu vill jag inte skiljas från dansen. Ibland är det så svårt att våga prova något nytt, men det är så värt det. Man vet inte vad som väntar bakom det där lockande hörnet. Man vet inte vilka nya dörrar som faktiskt kan öppna sig om man inte knappar på och öppnar den första.




KOMMENTARER:

  • Helle säger:
    2012-06-15 | 12:42:16
    Bloggadress: http://bullochjag.blogspot.com

    Det ser verkligen härligt ut, helt klart värt att testa!

    Svar: Att det är! Den som är det minsta nyfiken borde prova.
    Mindfulnessmamma

  • Åsa säger:

    Hakuna Matata!!! Vad kul det såg ut! och så satte du koregrafin också....Jag har gått på friskis och svettis danspass men aldrig ngt sånt här...

    Svar: Det är fullkomligen underbart!
    Mindfulnessmamma

Kommentera inlägget här: