mindfulnessmamma

Marathontankar

Kategori: Allmänt


Förvånansvärt kallt Stockholm som mötte oss och ihållande kallt hela helgen. Marathonloppet igår var som ingenting annat jag sett förut och jag har idag förstått att det var ett 84-årigt köldrekord som slogs i Stockholm igår, om det nu var så mycket att slå. Vilken kraftansträngning för dessa löpare och jag säga att jag hann bli orolig när jag såg hur min man frös under loppet för att inte tala om hur han skakade av kyla efteråt och hur dåligt han mådde. En enorm prestation att ändå göra personbästa under dessa fruktansvärda förutsättningar.

Om jag haft en tanke på att någon gång springa ett marathon växte de inte i går och jag bestämde mig för att om jag någon gång anmäler mig och åker ner för att springa ska jag inte ställa upp under liknande förhållanden som igår.

KOMMENTARER:

  • Helle säger:
    2012-06-03 | 14:54:57
    Bloggadress: http://bullochjag.blogspot.com

    Jag tittade lite på direktsändningen på fyran och man kan väl säga att jag inte blev så maratonsugen ;). Här var det dock fint väder och sol, så jag njöt av mina 6 kilometer och led med 42-kilometerslöparna i huvudstaden som inte hade samma tur med vädret.

Kommentera inlägget här: