mindfulnessmamma

I full blom

Kategori: Allmänt, Må bra

 
I eftermiddag har jag och mamma varit på den årliga turen till blomaffären. Det är så mysigt att strosa runt och titta på alla blomster! Att ha mammasällskap gör det hela extra trevligt. Hem med mig kom diverse blommor som alla ska planteras i krukor.
 
 
Jag är väldigt förtjust i lila och ett par krukor Salvia fick följa med hem idag.
 
Dagens inköp är väldigt talade för hur mycket lättare det går för mig att bestämma mig numera. Det gäller egentligen såväl mindre egentligen rätt obetydliga saker som större viktigare saker. Det har inte varit någon särskilt bra balans mellan den energi jag lagt på att bestämma mig när det gäller mindre och större saker. Energin har varit ganska lika oavsett vad jag har haft att bestämma mig för. 
 
Jag har så mycket lättare numera att välja. Tankar som förr åkte runt, runt i mitt huvud och som ställde till det för mig genom att fråga, Tänk om du ångrar dig! eller Tänk om du väljer fel! håller sig mer och mer borta.
 
Jag vet att det kommer nya dagar, nya val och att saker och ting faktiskt inte är större än de är. Det kan vara en utmaning emellanåt och jag har ibland allt annat än lätt att släppa saker-att följa orden let go som jag vet är så bra att kunna följa. Dagar är dock olika och bara för att svårigheter är större en dag betyder det aldrig att nästa dag kommer att vara likadan.
 
Jag minns tidigare besök i blomaffären och hur långa de kunde vara. Hur jag velade, våndades och tvekade. Trodde jag hade bestämt mig, ändrade mig, fram och tillbaka... Hur jag inte riktigt litade på mig själv, att det jag ville ha var nog bra. Och det här är nog kärnan-att jag lyssnar till mig själv idag, litar på mig själv och vågar vara den jag är.
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Helle säger:
    2012-06-19 | 18:50:36
    Bloggadress: http://bullochjag.blogspot.com

    Ja herregud, denna velighet! Bara att välja Läkerolsmak kunde vara en pina när jag mådde som sämst. Det var som om hjärnan sökte efter bekymmer med en blodhunds precision. Minsta lilla val kändes närmast livsavgörande till sist.

    Härlig läsning! De enda blommor som jag står ut med att sköta om (och som står ut med att bli omskötta av mig) är kaktusar, men när jag blir 75 ska jag odla (haha) ett intresse för blommor har jag tänkt ;).

  • Mamma till 4 säger:
    2012-06-19 | 19:44:53
    Bloggadress: http://www.treungar.blogspot.com

    Haha! Jag velar ALLTID! Om ALLT!
    Borde också sluta:)
    Kram!

  • Johanna säger:
    2012-06-20 | 08:25:55

    Visst är det skönt att sluta vela och ha beslutsångest kring allt! Jag har jobbat hårt med att lyssna på mig själv och fundera över vad jag vill i stort och smått och då märker jag nu hur detta att våndas över varje beslut faktiskt börjar blekna bort. Så skönt det är!

Kommentera inlägget här: