mindfulnessmamma

Dagens utflykt....

Kategori: Barn och familjeliv

 
 
.... gick till biblioteket!
En cykeltur i friska luften och ett kort besök i böckernas värld.
 
Det är lätt att se vad för värld barnen i den här familjen
helst av allt ger sig in i just nu...
 
 
Tänk vad mycket ett så kort besök på ett ställe kan utmynna i,
tänk alla resor vi kan göra,
alla människor vi kan lära känna,
så många tankar som kan väckas
när vi ger oss in i böckernas värld.
 
Och allt detta är gratis.
Det enda som behövs är tiden
och den har vi speciellt så här i sommarlovstider.
 
Jag minns hur jag som barn älskade att lägga mig på sängen
i mitt flickrum med en bok,
hur jag kunde ligga där länga, länge,
läsa sida upp och sida ner.
Jag är verkligen glad att jag hittade det där läsintresset som barn,
ett intresse som har hållit i sig och fortfarande troget går hand i hand
med mitt intresse för skrivandet.
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Marion säger:
    2012-06-25 | 21:34:28
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Att läsa böcker är verkligen äventyr,
    Speciellt bra att kunna låna de på biblioteket.

  • Johanna säger:
    2012-06-26 | 10:19:53

    Tipsar om Bodens försvarsmuseum. Där finns en utställning om Lasse-Majas detektivbyrå där barnen själva är minideckare!

    Svar: Ja! VI ska dit om inte alltför länge. Har bestämt det redan när jag läste om att utställningen skulle komma dit.
    Mindfulnessmamma

Kommentera inlägget här: