mindfulnessmamma

Barndag

Kategori: Allmänt, Barn och familjeliv


Tänker på den här dagen och känner mig alldeles glad i kroppen. Barn på jobbet och barn hemma, barn i träningskläder, pojkar och flickor i olika åldrar. Dottern har varit på sin gympaskolas första dag och hämtades hem trött, nöjd och glad.  Lite återhämtning i soffan. Hade mest ont i handlederna sade hon efter övningarna på barren.



Nya krafter och sedan iväg på sitt livs första fotbollsträning. Så mycket rörelseglädje i flickkropparna, så många skratt hos såväl barn som föräldrar. Sedan sonen och hans kompisar på träning. Rörelseglädje och spelglädje.  

Mellan allt detta har jag hunnit några vändor i min och sonens omgång i Monopol. Och strax kryper jag ner mellan två sovande barn. Och jag vet att jag får vara en del i allt det här även imorgon.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: