mindfulnessmamma

Ätstörningar bland pojkar och män

Kategori: Ätstörningar



Ätstörningar bland pojkar och män är ett ämne som det nästan aldrig talas om. Det är något som författaren Niclas Christoffer vill ändra på. Nu kommer hans bok Som Zlatan fast bättre skriven delvis utifrån hans egna erfarenheter av anorexi och bulimi. (Texten är hämtad från Sveriges Radios hemsida)

Detta är en intervju med honom som sändes nyligen i Sveriges Radio:





Boken är utgiven och jag håller på att läsa den!


Jag kan instämma så väl med det han pratar om på slutet, att de personer som faktiskt var ganska besvärliga under sjukdomstiden är de man verkligen uppskattar idag. De stunder när jag kände mig inmålad i ett hörn inser jag idag blev stunder som ändå kom att betyda mycket för mitt tillfrisknande.


Kommentera inlägget här: