mindfulnessmamma

Träningsglädje en måndag morgon

Kategori: Allmänt, Må bra

 
 
Nyss hemkommen från 45 minuters cirkelträning! Det tog emot lite först att stiga upp för att äta frukost innan träningen. Att träna på något sätt utan frukosten är inte min melodi. Jag tycker inte alls om det och kommer nog aldrig mer någonsin i mitt liv morgonmotionera utan att ha ätit. För mig i mitt liv, kanske delvis på grund av mina erfarenheter, känns det fel. Kroppen behöver energi för att orka. Min kropp vill inte motionera utan nytt bränsle.
 
När jag väl stigit upp kände jag mig bara taggad och på gång. Passet började utomhus med uppvärmning-i solskenet! Sedan körde vi på med en bana med åtta stationer, tre varv allt som allt. Vilken härlig start på veckan och nu är jag på gång. I gång.
 
Jag mår bra av att röra på mig. Jag gör mig av med spänningar och rensar tankar. Men det riktigt härliga är att träning idag inte på något sätt är ett kompensationsbeteende eller något jag gör för att kontrollera vikten. Det är ingen förutsättning för att kunna äta något extra och det är ingenting som bedövar jobbiga känslor. Det är en ren och skär må-bra-grej, ren och skär friskvård.
 
Jag tänker att jag är vän med träningen, men främst av allt handlar det nog om att jag är vän med mig själv.
 
 
 
Kommentera inlägget här: