mindfulnessmamma

Skrivlängtan

Kategori: Allmänt

 
 
Jag känner skrivlängtan. Jag vill låta orden flöda, låta de bara komma, ord för ord, rad för rad. Jag har just nu så mycket inom mig som vill ut, ut, ut och formas till meningar i den text jag håller på att skapa. Den behöver omformuleras, omstruktureras och byggas ut.
 
Jag har en plan för fortsättningen och jag väntar bara på att få tillfälle att sätta mig ner och skriva vidare. Jag är så inspirerad att fortsätta. Jag tror på det jag gör och jag vet att oavsett vad detta kommer att utmynna i kommer jag att vara nöjd och glad över att jag har lagt ner min själ i mitt alster. Jag kommer att vara stolt och jag vet att jag kommer att ha både glädje och användning av texten.
 
Det finns både något härligt, härligt i skrivlängtan, men också något frustrerande. Det liksom kliar i kroppen av skrivlängtan.
 
 
 
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: