mindfulnessmamma

Skrivarflow

Kategori: Allmänt

 
 
 
 
 
 
 
 
Jag är inne i ett riktigt skrivarflow och jag älskar det! Jag älskar hur orden flödar ur mig och hur de liksom arrangerar sig i kombinationer helt av sig själv. Orden skapar sina egna meningar och jag är bara den som använder mina fingrar för att hjälpa orden på traven.
 
Det är lite samma känsla som när dikter formulerats som färdiga texter i mitt huvud,
nästintill helt färdiga att skriva ner på papper.
Det är som i de perioder när jag haft en bok på mitt nattduksbord för att kunna skriva upp ord
om jag vaknade mitt i natten eller när jag låg i sängen om kvällen för att sova.
De kunde komma till mig, helt nya ord, som en present sent på kvällen.
 
Nu skriver jag vidare.
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Helle säger:
    2012-07-02 | 08:09:16
    Bloggadress: http://bullochjag.blogspot.com

    Åh, spännande! Jag hittar inte riktigt inspirationen till att skriva (utöver bloggandet) just nu, men jag hoppas att lusten smyger sig på snart. Det är härligt att skriva när det flyter på!

    Svar: Ja, det är så härligt och roligt!
    Mindfulnessmamma

Kommentera inlägget här: