mindfulnessmamma

Harmonisk

Kategori: Må bra

 
 
Bara av att smaka på ordet får jag smak av vad det handlar om. Harmoni. Det ligger så rätt i munnen och är så mjukt och behagligt att formulera och att uttala.
 
 
 
 
Att känna mig tillfreds och att känna mig harmonisk-det är så jag vill känna mig och så känner jag mig idag. Jag gillar känslan av att känna mig så här, lung, tillfreds och harmonisk.
 
Jag tänker att det är väldigt viktigt att hitta kärnan. Att veta vad det är som är viktigt för en själv för att finna harmoni. Idag har jag haft en sådan där fin dag. Omgiven av barn. Omgiven av människor jag tycker om. Stunder av lugn och möjlighet att pyssla på här hemma. Det är faktiskt det lilla som är det stora har jag blivit påmind om även idag. Det är det där nära som kan få mig att nästintill kunna fingertoppsberöra tillvaron.
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • H A I D I S B L O G . S E ▲ säger:
    2012-08-01 | 00:04:04
    Bloggadress: http://haidisblog.se

    *SVAR:* ja verkligen! :D

  • Helle säger:
    2012-08-01 | 14:29:26
    Bloggadress: http://bullochjag.blogspot.com

    Harmoni är verkligen ett av mina favoritord, det låter så mjukt och melodiskt. Ett ord att bära med sig!

    Svar: Mitt med! Underbart ord.
    Mindfulnessmamma

Kommentera inlägget här: