mindfulnessmamma

Freedom Writers

Kategori:

 
 
Ikväll började jag se filmen Freedom Writers när den redan hade pågått ett tag på TV, men jag blev helt fast. Jag blev så otroligt rörd, så berörd att tårarna inte kunde hejdas.
 
Freedom Writers Diary (häftad)
 
 
Det dröjde inte länge efter filmens slut innan jag klickade iväg en beställning på boken Freedom Writers Diary. Jag måste bara läsa den. Det är så det måste bli. Den måste finnas hemma hos mig och snart kommer den. Den är skriven på engelska dock, men jag är säker på att det ska gå bra ändå.
 
"In this inspiring book, Erin Gruwell and her "unteachable, at-risk" students set out on a life-changing, eye-opening, spirit-raising odyssey against ignorance, misunderstanding, and the negative forces in their own lives. Beginning with their study of The Diary of Anne Frank and the Holocaust, the Freedom Writers seek out heroes in the wider world. As their writing projects develop, the students strive to become their own."
 
 
Kommentera inlägget här: