mindfulnessmamma

Att välja rätt fokus

Kategori: Allmänt

 
 
.....  kan vara en riktig utmaning-
men som bekant är allt lättare med en stor dos av motivation,
eller hur?
 
För mig är det en utmaning att se vad jag gjort och inte låta tankarna fastna
kring sådant jag ännu inte hunnit med,
allt jag har kvar att göra.
 
Det är en utmaning att se vad jag klarade av, uppskatta och vara glad åt det,
istället för att låta tankarna fastna kring sådant jag inte klarade av eller mäktade med.
 
Idag är jag glad över att jag har hunnit så pass mycket hemma
i arbetet med att rensa och röja bland grejerna i kontoret.
Det finns så mycket att gå igenom och så mycket att organisera.
Jag är på god väg.
Punkt.
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Marion säger:
    2012-07-02 | 22:34:11
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Helt rätt att fokusera på det man gjort klart och klarat istället för att fokusera på det som inte blev gjort.
    Det kommer fler dagar och fler tåg.

Kommentera inlägget här: