mindfulnessmamma

John Lennon-ord om livet

Kategori: Tänkvärda ord


Så berörd,
så rörd jag blev när jag läste det här.

Jag lyssnade på John Lennons musik som barn,
lade omsorgsfullt LP-skivan på plats,
lyssnade, njöt och sjöng med.
Jag hade en bok med noter så att jag kunde spela
med i hans låtar.





De här orden fångar något så centralt i livet tycker jag,
vad det är som verkligen räknas. 
De här orden påminner mig också om något jag har funderat en del kring,
i själva verket något jag funderat kring mycket
 redan för länge sedan, nämligen frågan
vad vill du bli när du blir stor?

Det är en fråga många, många barn får både en och annan gång,
tidigt, tidigt i livet.
Jag skulle önska att den omformulerades minst hälften av gångerna,
ja varför inte varenda endaste gång.

Alla underbara nyfikna levnadsglada barn,
ni behöver inte bli något,
ni blev något i det ögonblick ni blev till.
Frågan skulle behöva vara,
vad vill du arbeta med när du blir stor?

Eller något i den stilen.



KOMMENTARER:

  • Fanny säger:
    2012-01-23 | 21:05:14
    Bloggadress: http://myday.blogg.se/

    Tack snälla:)

  • gubben säger:
    2012-01-23 | 21:12:32
    Bloggadress: http://mhats.blogg.se/

    Tänkvärda ord sagt av kanske den största inom popkulturen.

  • IsaMarie - Fotografi säger:
    2012-01-23 | 21:26:28
    Bloggadress: http://isamarie.blogg.se/

    Nej absolut inte. Tror med att det finns massa pedagogiska spel som är super på ipaden. Nä, spökskrift har man tydligen i förskolan som jag har förstått det. Dessa arbetar med datorer under hela ettan i både matte och svenska. Tydligen ska motoriken inte vara utvecklad tillräckligt bra på sjuåringar så det är därför:) Jag är sj utbildad lärare till hö/gy så har inte stenkoll på de yngre barnen=)

Kommentera inlägget här: