mindfulnessmamma

I ett dansflow

Kategori: Må bra



Inne i ett dansflow!
Igår var det Zumba i sällskap med en god vän
och ikväll var det premiär för det nya fartfyllda danspasset Sh'bam.
Imorgon kanske det blir dans till afrikanska rytmer
om vi inte får besök efter middagen.





För några år sedan provade jag inte på nya saker så här
som jag gör ganska utan vidare idag.
Tänk om jag inte tagit steget och provat afrikansk dans för första gången,
tänk om jag backat för pirret i magen,
för det okända,
om jag inte stillat min nyfikenhet.

Då hade jag aldrig hittat den här rörelseglädjen,
den här dansglädjen.
Då hade jag aldrig vetat vilka dörrar som kunde öppnas.

KOMMENTARER:

  • Marion säger:
    2012-01-09 | 23:05:34
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Men vilken dansyra du hamnat i :).

    Kanske får hänga med på nýa passet någon kväll, nästa pass för mig blir iaf Indoorwalking. Det blir något nytt för mig som jag ser fram emot att testa.

Kommentera inlägget här: