mindfulnessmamma

Dagens mindfulness

Kategori: Mindfulness


Dagens mindfulness handlar såklart om dagens mindfulnesstund på KBT kliniken Norr. Jag var idag på deras drop in mindfulness för första gången, något som jag skrev om i dagens mindfulness häromdagen.



Hela stället var så ljuvligt! En vacker våning mitt i stan, inrett precis passande för en sådan våning. Vackra mysiga möbler. Lugnt och stilfullt. Rofyllt och välkomnande. Böcker helt i min smak som var snyggt uppradade i en elegent bokhylla.

Jag kände direkt att det här kommer att vara bra för mig-precis som det blev!

Idag var vi bara två stycken förutom hon som instruerade oss i övningarna. En walkning meditation och ett avslutande andningsankare stod på agendan idag. Stega i min egen takt, stega utan önskan att komma någon vart, bara vara här och nu.... Det var länge sedan jag gick mindful så här som jag gjorde idag, men min kropp mindes.

Avslutande andningsankaret gjorde jag på meditationspall. Längesedan jag använde en meditationspalll också, men jag blev snabbt påmind om hur mycket jag tycker om dessa. Jag kommer ihåg varför jag önskat mig en egen.

Det här kommer jag se till att göra om. Om du är nyfiken-håll utkik på deras hemsida och testa!

Kommentera inlägget här: