mindfulnessmamma

Afrikanska rytmer och ögonblick av flow

Kategori: Må bra



Idag har jag varit på första tillfället av sex i kursen Afrikanska rytmer och rörelser-GroundRythm. Underbart att börja veckan och avsluta måndagen med ett härligt dans och motionspass med inspiration från afrikanska rytmer och rörelser.

Avslappande och fyllt med rörelseglädje! 





Mot slutet av passet, vid ett särskilt tillfälle, upplevde jag ett sådant där tillfälle som inte sker alltför ofta. Ni vet, sådana där stunder då man kan önska sig att tiden kunde pausas, för att kunna stanna i det där ögonblicket några ögonblick till. Riktigt suga på karamellen.


Men om det väl vore så antar jag att dessa särskilda tillfällen skulle tappa sin laddning. Sådana här stunder av flow, är fullkomligt underbara, kanske just tack vare deras sällsynthet. Det är magi.

Åh, vilken härlig måndagstimme det var. Det gick förvånansvärt bra för mig att dansa, en fraktur i ena stortån till trots. Jag vet att idag när jag lyssnar till kroppen på ett helt annat sätt än tidigare, klarar jag av att låta bli att göra rörelser och övningar som inte känns bra för mig, som kanske gör ont. Jag kan pausa även om alla andra i rummet fortsätter. Om det är bäst för mig, om pausa är vad som är bra för min kropp-då gör jag det.





KOMMENTARER:

  • Marion säger:
    2012-01-24 | 16:22:35
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Flow är verkligen magiskt,

    fick fundera endel kring begreppet i min utbildning och fundera på tillfällen man upplevt det.

    Ska nog ta mig en funderare kring det igen.

Kommentera inlägget här: