mindfulnessmamma

Söndagsjobb och höga ambitioner

Kategori: Må bra



Mitt mål numera är att jobba på jobbet och göra annat hemma, men ibland gör jag undantag. Ibland är det bäst för mig själv att jobba litegrann även hemma, då jag vet att det kan vara ett sätt att minimera stressen under arbetsveckan. Vissa perioder är intensivare än andra. Så är det bara.

Min ribba är aldrig lågt satt och det vill jag inte att den ska vara heller. Jag siktar inte längre på världsrekord i det mesta jag åtar med, men höga ambitioner och att vara nöjd med det jag gör, känns fortfarande väldigt viktigt.

Däremot har jag betydligt lättare idag att känna mig nöjd och att tillåta mig själv att vara färdig. Man kan faktiskt alltid göra mer, lite mer och lite bättre. Men man måste inte. Men bra kan faktiskt vara bra nog. Jag behöver inte längre mäta mig med omgivningen. Så skönt.

Sätter igång med lite söndagsjobb nu på min kammare.





KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: