mindfulnessmamma

Söndagsfilm

Kategori:



Familjen har åkt och jag lade mig i soffan och såg en film efter att ha plockat och grejat på lite i huset.





Conviction med fantastiska Hillary Swank fångade mig verkligen. Baserad på en sanna historia, om systern som utbildar sig till advokat för att kunna göra vad hon kan gör att få sin bror ut ur fängelset. 


"När Bettys bror fälls för mord börjar en 18 år lång kamp mot systemet. Övertygad om broderns oskuld börjar Betty studera juridik så att hon själv kan försvara sin bror i rättssalen!"


KOMMENTARER:

  • Linda säger:
    2012-02-26 | 19:23:55
    Bloggadress: http://litenlia.blogg.se/

    Åh tack! Älskar att hitta filmtips. Har satt upp den på min att-se-lista. Så fort det står thriller brukar jag välja bort men den här gången ska jag ge det en chans. Jag är så mesig och blir rädd för minsta lilla läskiga.

  • Åsa säger:
    2012-02-26 | 20:12:08
    Bloggadress: http://hafva.blogg.se/

    Tyckte du den var bra?

    Jag gissar att jag gillar den, det bara känns så. Hillary är suverän!

Kommentera inlägget här: