mindfulnessmamma

Ompysslar vidare

Kategori: Barn och familjeliv


Här ompysslas det vidare. Pysslar om liten sjukling även idag. Kanhända att det blir ett chokladbollsbak idag mellan filmvisning och underfiltenmys, kanhända att det blir ett par provsmakningar för henne i nattlinne och tjocksockar.

Janeth, en av mina trogna bloggläsare skrev det här som kommentar till mitt inlägg Pyssla om:

Kommer ihåg när jag var liten och var sjuk vad det var mysigt att höra mamma pyssla i köket. De där härliga vardags-sysslor-ljuden, ljudet av trygghet.

Nog minns jag allt de där trygghetsljuden, skramlandet från köket. Ja, det var mysigt att höra mamma pyssla i köket, pyssla och dona, och veta att hon fanns där för mig var gång jag ropade mamma.

KOMMENTARER:

  • Hanna säger:
    2012-02-07 | 13:10:40
    Bloggadress: http://vagtillfrihet.blogspot.com

    Åhh det är så sant som det är sagt!



    Det är så att man får nypa sig i armen, se livet ur ett annat perspektiv och faktiskt förstå att man själv är den där mamman just nu. Det är så lätt att glömma HUR viktig man är, HUR fantastisk man är och HUR älskad man är, ändlöst.



    Man får som sagt... nypa sig själv i armen...

Kommentera inlägget här: