mindfulnessmamma

Felicia försvann

Kategori: Mindfulnessmammans boktips


Jag vill boktipsa om Felicia försvann.

Författare: Felicia Feldt (skriven under pseudonym)




Den här boken är verkligen läsvärd. Jo, jag tycker om den, men på ett sånt där dubbelbottnat vis. Det här är en familjeskildring skriven av ett av barnen i en familj med många barn som har en känd mamma. Det har skrivits mycket om den här boken i media och Felicia har medverkat i en rad olika program.

Jag vill verkligen understryka att den här boken, den här historien, klarar av stå på egna ben. Helt och hållet-oavsett vem som varit mamma till Felicia. Hon har ett fantastiskt eget språk, tidvis träffande som ett slag i magen, stundtals fyllt med metaforer, stundtals måste jag stanna upp och fundera, tänka på hur hon faktiskt menade. Jag gillar sättet hon bygger upp historien med korta stycken, skildringar som inte kommer i kronologiskt ordning men ändå vävs ihop till en röd tråd.

Och det dubbelbottnade då. Ja, om bara en bråkdel av allt som skildras verkligen har hänt är det rent förfärligt.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: