mindfulnessmamma

Dessa hemska osunda bloggar

Kategori: Allmänt


Jag tänker inte nämna dem vid namn, jag kommer inte att länka till dem, jag kommer inte att citera en endaste rad och jag kommer inte heller visa en endaste en av de bilder jag vänder mig emot.

Det finns tyvärr alltför många som bloggar om ätstörningar som inte gör det på ett sunt sätt, som inte skriver med tillfrisknande i fokus. Bilder som publiceras kan många gånger vara triggande istället för avskräckande som man hade kunnat önska. Det mest fasansfulla är att dessa personer som skriver och lägger ut osundhet efter osundhet får rader av kommentarer som uppmuntrar beteendet och utseendet, kommentarer som berömmer och hyllar något som i själva verket är en sjukdom, något osunt och rent av farligt.

Ge dig själv ett sunt alternativ till sådant här som inte gynnar något annat än möjligen en begynnande ätstörning eller en sjukdom som redan har satt sina klor i dig. Välj tillfrisknandets väg och följ Riksföreningen Anorexi/Bulimi-kontakts blogg Det går att bli frisk och fri!

Kommentera inlägget här: