mindfulnessmamma

C-uppsats om ätstörningar

Kategori: Ätstörningar



Idag fick jag den skickad till mig, C-uppsatsen om ätstörningar jag blev intervjuad för. Det kändes som något väldigt viktigt den här studenten jobbade med och jag kände att jag väldigt gärna ville bidra till hennes arbete. Jag blev verkligen glad när jag fick uppsatsen skickad till mig idag och har läst litegrann i den. Mycket intressant läsning och ett jättebra jobb hon har gjort!

Uppsatsen handlar om tillfrisknande från ätstörningar och är en studie baserad på kvinnors erfarenheter av ätstörningar. Vi var tio kvinnor som intervjuades, tio kvinnor som vittnar om att det går att bli frisk och fri!

KOMMENTARER:

  • johanna säger:
    2012-02-28 | 20:46:55

    finns det möjlighet för andra att ta del av denna uppsats?

Kommentera inlägget här: