mindfulnessmamma

Tacksamhetskalendern 13 december

Kategori:


Idag har jag under en stor del av dagen varit fylld av stor tacksamhet över att få ta del av så fina stämningsfulla luciatåg. Idag var sonen även med i ett julspel där han spelade åsnan. Dottern var med i samma föreställning och hon var tärna. Detta fick vi njuta av på morgonen.

På eftermiddagen var det luciatåg på jobbet med barnen. Så vackert. Så stämningsfullt. Barnsång och leenden omvartannat. Barn och föräldrar som vinkade glatt till varandra. Glögg och pepparkakor. Glada miner över att få klä sig som tomte, lucia eller pepparkaksgubbe. Jag kan inte annat än vara tacksam och så glad över att jag får vara en del av detta.



KOMMENTARER:

  • jota säger:
    2012-12-14 | 18:53:16

    Ja nog är det härligt med lucia!
    Stog på dagisgården varm i hjärtat av att se o höra alla fina barn, se min älskade son skina som en sol medans han står med sin ljuskrona på mössan lucialinne över overalla och sidenband i mindjan sjöng han av liv och lust. I just den stunden är det svårt att vara annat än stolt, lycklig och en gnutta rörd. Just då känns livet lätt och underbart.
    Hoppas du får en fin och mysig helg!
    Kram lilla jag

Kommentera inlägget här: