mindfulnessmamma

Om ätstörningar och träningstvång

Kategori: Allmänt

 
 
 
Smalare, friskare och piggare – hälsotrenden har många positiva effekter, men den kan lätt slå över till hets. Gränsen mellan endorfinkickar och träningsglädje och fanatisk tvångsträning är hårfin, för Jenny Larsson gick den överdrivna träningen hand i hand med ätstörningar.
 
Nu finns den, länken till reportaget jag medverkade i och som publicerades igår! Klicka på länken och och läs hela reportaget.
 
 
Kampen mot sjukdomen är över-och jag är frisk! Jag är glad att budskapet om att det är möjligt kom fram i reportaget.
 
 

(Fotografierna är tagna av Kurt Engström)
 
Idag är såväl fysiskt som mental träning en viktig del av mitt liv. På mitt sätt. På mina villkor. På min kropps villkor.
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Helle säger:
    2012-12-03 | 11:51:05
    Bloggadress: http://helleshorna.blogspot.se/

    Jag vill tacka innerligt för reportaget, det tog verkligen där det skulle. Jag var själv snabbast i klassen på 60 meter fram till 9:an då killarna hann i kapp och trots att det förstås var helt naturligt blev jag förbannad på mig själv för att jag inte var bäst längre.

    Det finns så mycket som verkar så enkelt när det kommer till hälsa och träning, som är långt mer komplicerat om man vågar skärskåda det. Tack för att du vågar göra det!

    Kram

    Svar: Tack, tack, tack!
    Mindfulnessmamma

  • Hanna säger:
    2012-12-03 | 17:08:38
    Bloggadress: http://vagtillfrihet.blogspot.com

    Sonen kom in och frågade "varför gråter du mamma?"...

    Förklarade att man kan gråta när man blir innerligt lycklig för någon annan människas skull...

    Tack!! Tack för ett kanonreportage!!! DU är grym!!! Tål att sägas många gånger om!!!

    Kram Hanna

    Svar: Oj! Oj, oj, oj! Vilka ord! Jag blir glad, rörd och ja... alldeles tagen! Tack, tack, tack!
    Mindfulnessmamma

  • Bundle säger:
    2012-12-05 | 14:36:13
    Bloggadress: http://enmammaskampmotbulimi.blogspot.se/

    En jättebra artikel, tack!

    Svar: Tack så himla, himla mycket! Känner mig själv nöjd med den också!
    Mindfulnessmamma

Kommentera inlägget här: