mindfulnessmamma

Man måste hejda sig

Kategori: Tänkvärda ord

 
Igår. En lång skön sovmorgon. Jag sov tills mitt på dagen, utan dåligt samvete. Jag åt mitt första mål för dagen mitt på dagen och det kändes ingenting speciellt förutom att det väldigt välkommet då jag var så hungrig.
 
Tidigare. Sovmorgnar har kunnat få mig att känna mig stressad, åtminstone om klockan passerat 9.30. Dagens första mål har inte viljat inta mitt på dagen. Det har blivit bakvänt och uppochner då. Oordning.
 
Igår. Jag njöt av att lägga mig raklång i soffan och bara vara stundtals. Jag mådde bra av det.
 
Idag måste jag hejda mig bland mina tankar. Tankar om planering av vad som ska göras. Om att dra upp riktinjer. Skriva listor. Planera. Tankar om vad som finna att göra. Sysslor som i mitt huvud är på väg att bli måsten. Stressen nära till hands över saker som inte blivit gjorda. För att jag ändå tagit det ganska lugnt. Lekt doktor länge. Lagat med flera gånger om. Tvättat. Sett på julshow med dotterns cheerleading. Ibland måste jag påminna mig om att det är okej.
 
Man måste hejda sig ibland. Idag önskar jag att dygnet hade fler timmar och att min energinivå var högre än den är just idag. Men just idag är det som det är. Idag är det som det är.
 
 
Kommentera inlägget här: