mindfulnessmamma

Att glädja någon

Kategori: Allmänt

 
 
Jag älskar att glädja! Det ger mig så mycket tillbaka och idag var en sådan dag när jag blev alldeles varm i kroppen när jag förstod hur glad någon annan hade blivit av till synes något så litet. Något som varken tog mig väldigt mycket tid eller energi, men kom att betyda så mycket för någon annan. Och för mig.
 
 
 
 
 
Jag skickar julkort varje år. Olika många till antalet, men jag skickar alltid iväg ett gäng julkort. I år klippte och klistrade jag julkorten själv, textade och när jag satt där vid köksbordet kom det av sig självt, att jag ville skicka ett julkort som jag själv hade gjort till just den här personen. Jag ville önska henne och hennes familj en fin och skön jul. Visa att jag bryr mig. Här långt bortifrån bryr jag mig om en person som jag aldrig har träffat i verkliga livet. För det gör jag verkligen.
 
Jag fick så vackra ord tillbaka idag. Så innerligt varma vackra ord. För stora för att jag kan tro att det händer. Men det händer. Och jag, just jag, är någon som någon annan ser upp till. Det är stort.
 
"Jag blev så överraskad och lycklig när ditt fina julkort hamnade hos mig, hos MIG liksom, från dig! Stort stort TACK!! Det är nämligen en av de absolut finaste saker denna julen - att få en tanke förvandlad till handling av en person som jag aldrig träffat fysiskt men som jag ser upp till och hoppas få lära känna mer."
 
Tacksam och glad. Över orden. Över att få glädja och att någon glädjer mig så tillbaka.
 
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: