mindfulnessmamma

Varför ska man vänta

Kategori: Allmänt

 
Nu ska jag inte vänta längre. Jag har hört mig själv säga, att om det inte blir bättre snart ska jag ta tag i det. Om det inte blir bättre snart ska jag ringa kiropraktorn. Eller i alla fall kolla upp olika ställen dit jag kan vända mig. För någon dag sedan sade en person till mig att man faktiskt inte ska vänta så länge alltid, att det faktiskt är en poäng i att kolla upp saker och ting i tid. Sant.
 
Varför ska man vänta hela tiden så länge? Är det så att vi tror att vi gör någonting bra för att vi avvaktar och väntar. Låter bli att söka hjälp eller ringa ett samtal när vi känner att vi inte mår bra eller när vi har ont. Om vi känner oro eller är påverkade av något i vårt mående så pass att det påverkar vår vardag, varför ska vi då vänta och avvakta? Visst är det ganska utbrett det där tänket ändå?
 
Jag har väntat färdigt. Nu har jag haft ont färdigt. Imorgon ska jag besök kiropraktorns som ett första steg i att komma till bukt med det onda som sitter bland annat i ryggslutet. Idag har det verkligen påverkat mig hela dagen på jobbet. Det värker, molar, svider och bränner. Hela helgen har jag haft ont. Jag har inte hittat en skön sovställning. Jag har inte hittat en bekväm körställning i bilen. Såklart jag har väntat färdigt. Inget duktigt med det, inget duktigt med att vänta.
 
Men varför i hela fridens namn ska vi vänta när vårt liv är nu?
Kommentera inlägget här: