mindfulnessmamma

Våga prova!

Kategori: Allmänt

 
 
 
Och jag säger det för att jag vet hur det är att inte våga,
hur det är att stå längst där ute och vilja men inte våga,
hur det är att inte tillåta sig själv att misslyckas,
att inte klara av något eller att ens vara nybörjare.
 
Jag säger det också för att jag vet hur det är att börja våga,
att ta chanser, börja ta reda på vad som gömmer sig bakom dörrarna som står på glänt.
Jag säger det också för att jag vet att rädslor är värda att övervinnas,
att det finns så mycket att vinna på att trotsa dessa,
när det finns en lust att prova och utforska som gömmer sig bakom rädslorna.
 
Ibland möter vi något vi aldrig hade kunnat drömma om-
ibland inte,
men varje gån jag vågar prova vinner jag ändå någonting.
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Hanna säger:
    2012-08-24 | 10:13:57
    Bloggadress: http://vagtillfrihet.blogspot.com

    TACK underbara fina du för alla kommentarer! Det värmer ett ganska skakigt hjärta förtillfället...

    Du har SÅ rätt i att man måste våga, eller ja, våga rakt av för man har inget att förlora - bara att vinna. Att det skulle ta sån tid att inse det bara... MEN insikten är A och O oavsett när den kommer.

    Återigen tack!!

    KRAM

    Svar: Jag blir så glad över dina ord. Styrkekramar till dig och hoppas allt känns lite bättre snart för dig.
    Mindfulnessmamma

Kommentera inlägget här: