mindfulnessmamma

Vad skäms du över?

Kategori: Allmänt

 
 
På bloggen Tankestormar läste jag ett inlägg som verkligen är skrämmande! Det handlar om skönhetsoperationer och om vad niondeklassare skäms över.
 
I inlägget berättas det om att det i våras rapporterades att var tredje tjej i åldern 15-29 kunde tänka sig att göra en skönhetsoperation. I mina ögon är också det ett utslag för idealens plats i vårt samhälle. Jag har svårt att förstå hur man kan operera sig "för sin egen skull" när operationerna görs för att närma sig idealet. Större bröst, markerade kindben, fylliga läppar eller utslätade rynkor. Idealen är måttstocken mot vilken behovet av skönhetsoperationer skapas.
 
Det gör  bara ont i mig att läsa att ungdomar skäms över så mycket, att det finns så mycket smärta i unga människor. Och i människor överhuvudtaget. Det finns så mycket underbart också i världen. VI kan alla göra någonting för att andra ska få smaka lite mer på allt underbart som finns att ta del av, eller hur?
 
 

KOMMENTARER:

  • Thessan säger:
    2012-08-04 | 18:04:23
    Bloggadress: http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

    jag hade en jättebra semester, lite dåligt väder dock... har hunnit jobba två veckor nu sedan min semester tog slut men det är ganska skönt det oxå, att få vardagen tillbaka igen

Kommentera inlägget här: