mindfulnessmamma

Om att ta plats

Kategori: Allmänt

 
Och jag vill bara förtydliga att varje människa ska ta plats. Varje människa har rätt att ta plats, att höras och synas, göra sin röst hörd och orda för det hon brinner för. Jag vill också förtydliga att ta plats är ingenting man förtjänar, utan är var människas rätt.
 
Förnuft och känsla går dock inte alltid ihop. Det var det gårdagens inlägg kom sig av. Ibland är det lättare sagt än gjort att applicera det man vet gäller andra även på sig själv. Men jag vet ju att även jag har precis samma rätt som varje annan människa. Jag vet det så väl, men ändå så svårt ibland.
 
Fina kloka Hanna gav mig de här orden igår:
 
Byt ut ordet plats mot mat i dina tankar och du hör hur förvrängt det kommer låta.

Tänk som du numera gör med maten, byt ut ordet mat mot plats och du är inne på rätt bana.
 
Sant, så sant. Visst är det tur och väldigt fint att vi kan peppa och ge styrka till varandra. Växelvis beroende på vem som behöver det mest för stunden. Det är något väldigt fint med oss människor, vår förmåga att visa empati.

KOMMENTARER:

  • Hanna säger:
    2012-09-03 | 08:19:56
    Bloggadress: http://vagtillfrihet.blogspot.com

    Du är så fin Jenny... tack för dina alltid värmande och stärkande ord.

    Sen vet du, inga dalar utan toppar sa vi ju... hade livets väg varit helt rak, platt och enkel så hade det varit så tråkigt och outvecklande.

    I sina brister och fel är där man utvecklas <3

    Kram

Kommentera inlägget här: