mindfulnessmamma

Och så har man tagit för mycket plats igen

Kategori: Allmänt

 
Förnuft och känsla. Ja, ibland går de inte ihop och ibland vet jag inte heller vad som är vad. Idag kom det över mig igen. I form av tankar, men framför allt känslor. Nu har du tagit för mycket plats igen. Hörts för mycket, synts för mycket och sagt alldeles för mycket.
 
Det är inte bara enkelt att brinna för något, vilka förändra, vilja påverka, att vilja göra något riktigt bra av det man tror på. Det är inte alls enkelt att vilja ha ordning och reda, struktur och att saker och ting ska vara som de ska vara tills någonting annat är sagt. Ibland skulle jag nog må bra av att ta ett kliv tillbaka, inte engagera mig fullt lika mycket, ta lite mindre plats.
 
Jag tycker verkligen illa om känslan att ha tagit för mycket plats, att jag har tagit för stor del av utrymmet. Att ha hört min röst mer än vad jag i efterhand mår bra av.
 
Jag funderar också över hur kroppen och själen faktiskt har sin historia förankrat i sig, såväl tankar som förhållningssätt. Naturligtvis gör det sitt när det blir så här. Kroppen har förvånansvärt svårt att skaka av sig. Själen likaså. Det kanske lägger sig snart, men ikväll önskar jag ändå att jag tyckte lite mindre, kände lite mindre och kunde krypa in lite mer in i mitt skal.
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Stina säger:
    2012-08-30 | 21:44:05

    Inte ska du tänka så! Jag gillar dig och ditt engagemang för saker och ting! Håll inte in med saker och ting i ditt skal, ut med det bara! KRAM

    Svar: Tack för peppande ord fina, fina du.
    Mindfulnessmamma

  • Hanna säger:
    2012-08-31 | 09:29:31
    Bloggadress: http://vagtillfrihet.blogspot.com

    Oj, här får du omvärdera och ifrågasätta.

    Vad är att ta plats?

    DU är en person precis som vem som helst och ALLA förtjänar plats och utrymme. Olika mycket och olika olika dagar.

    Plats är inget man behöver förtjäna, det är precis som med maten... byt ut ordet plats mot mat i dina tankar och du hör hur förvrängt det kommer låta.

    Tänk som du numera gör med maten, byt ut ordet mat mot plats och du är inne på rätt bana...


    Stora varma kramar till dig! Tack för dina fina ord till mig...

    Svar: Tack Hanna för pepp! Ibland är det som att gammalt sitter kvar i kropp och själ och såklart du har rätt i det du skriver. Förnuft och känsla går inte alltid ihop. Kram.
    Mindfulnessmamma

  • Hanna K säger:
    2012-10-08 | 20:06:10

    Oj vad jag känner igen mig!

Kommentera inlägget här: