mindfulnessmamma

Nya tag

Kategori: Barn och familjeliv

 
 
Semstertider har inneburit andra sovtider för både barn och vuxna. Jag nattsuddar en hel del. Senaste kvällarna har det blivit en del filmtittande. Barnen är uppe längre, men sover nödvändigtvis inte avsevärt mycket längre för den skull. I alla fall inte båda två samtidigt.
 
Den här förmiddagen har varit relatvit tjafsig. Jag har inte haft samma tålamod jag jag tycker är önskvärt och som jag har haft senaste tiden. Luften har inte varit fylld av harmoni. Egentligen inte några stora saker som har inträffat men onödigt tjafsande ändå. Och jag vet att det är jag som måste ta täten i en ändrad färdriktning. Det är jag som måste bestämma att vi nu ska ändra fokus.
 
Det är ändå något väldigt stort i att veta att varje ögonblick är nytt, att varje ögonblick faktiskt går att påverka. Nu ändrar vi färdriktning för denna dag och gör detta till en riktigt bra dag. Från och med nyss.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: