mindfulnessmamma

Miss my mindfulness

Kategori: Allmänt

 
 
Det är inte på något sätt så att jag inte har känt mig närvarande i nuet under sommaren, för det har jag, även om det stundtals funnits saker som stressat upp mig. Ibland har jag inte vetat varför, men oftast har det gått att nysta bland trådarna och komma fram till vad orsaken är. Man kan vara mindful i nuet, varje dag, öva i de ögonblick som ges.
 
Men jag saknar själva övandet. Här hemma har jag inte disciplinerat mig under sommaren. Inte en enda kroppscanning. Inte en enda meditation. Bara någon kort stund av ihopsamlande i stunder där jag känt att det behövts.
 
Kommande vecka funderar jag på att försöka ordna så att jag kan gå åtminstone en gång på drop-in-mindfulness på ett ställe här i stan som erbjuder detta för endast 40 kr per tillfälle. Jag har varit där en gång tidigare och var väldigt nöjd. Kanske får jag ihop det, kanske inte. Hur som helst ska den nya veckan bli en vecka där jag ger mig själv en stund av mindfulnessövande.
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Åsa säger:
    2012-08-05 | 18:31:25
    Bloggadress: http://hafva.blogg.se

    Sv; jag tror visst att drömjobbet existerar, men citatet/texten förmedlar ändå att man måste leta till man finner det, eller hitta på något eget.
    En del nöjer ju sig med att "bara" ha ett jobb. För mig är det viktigt att TRIVAS med jobbet, att kännas att man utvecklas och får utlopp för sin kreativitet & driftighet. Det är jag övertygad om att du får på ditt jobb också, annars skulle du inte "längta" till jobbet.
    : D

    Kram!

  • Åsa säger:
    2012-08-05 | 18:35:10
    Bloggadress: http://hafva.blogg.se

    Sv; svarade nyss, men blogg.se hängde sig!
    : O
    Joo, jag tror visst att drömjobbet existerar, men texten/citatet förmedlade så bra att man inte ska ge sig förrän man hittar det! Skapa tillfället liksom, oavsett om man är anställd eller driver eget.
    Jag är övertygad om att du trivs superbra på ditt jobb och får utlopp för din kreativitet och driftighet (precis som jag), annars skulle du inte "längta" till jobbet.
    Stor kram!

    Svar: Ja, det kommer ändå allt eftersom ju mer man är tillbaka i regelbundet och normalt ätande. Kroppen hittar sin egen vikt till slut och det är ingenting som man måste tvinga fram, även om jag ju förstår och håller med om att viktuppgång i ett akut skede är nödvändigt för att ens kunna ta till sig behandling på bästa sätt.
    Mindfulnessmamma

  • eemelielinneea † photo clothes everyday säger:
    2012-08-05 | 19:29:54
    Bloggadress: http://eemelielinneea.blogg.se

    SV: Sommar är underbart! Dock har denna sommar bjudit på riktigt dåligt väder! :/Egenplockade bär är bland det godaste som finns!
    åh, har ni? gud va gott! själv får man traska över till farmor om man ska kunna plocka lite bär!

Kommentera inlägget här: