mindfulnessmamma

Glad i mammahjärtat

Kategori: Allmänt

 
 
Jag känner mig glad, glad, glad i mammahjärtat. Barnen har haft helt underbara dagar med så fina kompisar. Det finns så mycket att berätta egentligen som gör mig så glad. Barnskratt. Barn som synkar helt och hållet perfekt med varandra och säger så finurliga saker att man knappt tror att det händer. Hemliga språk som utvecklas bara på ett par timmar. Det är så mycket tokroligt som händer och när barnen mår så här bra mår jag också så fantastiskt bra. Barn som växelvis övernattar hos varandra och gärna delar säng.
 
 
 
 
 
 
Jag blir fylld av värme och kärleksbubbel och kan inte annat än vara lycklig över att barnen är omgiven av andra fina vuxna, tillika föräldrar till sina kompisar. Det är så viktigt det där, att jag som förälder känner mig trygg i de miljöer och med de människor barnen spenderar tid med. Att se barns vänskap på så här nära håll är en ren och skär ynnest för mig som mamma.
 
 
Och jag hoppas såklart att de alltid kommer att ha det bra med nära vänner. Jag hoppas att de inte kommer vara den som bli utesluten och jag hoppas att ingen endaste en i kompisskaran bara ska passa att vara tillsammans med ibland. Jag hoppas att alla ska få känna sig trygga och accepterade. Men jag vet att det inte alls är så. Jag minns. Kroppen glömmer aldrig sådant och just därför tror jag att min glädje över motsatsen blir så väldigt stark.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: