mindfulnessmamma

Frisk och fri- om att baka och njuta!

Kategori: Frisk och fri


Jag gillar verkligen att baka. På riktigt. Det är inte längre frågan om att baka för att bara känna doften eller att baka för att andra ska äta. Jag bakar inte längre för att doppa lillfingret i kaksmeten. Jag bakar och njuter av det goda, utan att känna skuld eller få ångest. Det går inte på något sätt utöver mitt ätande under dagen eller dagen efter. Jag fikar tillsammans med mina gäster och känner mig inte det minsta obekväm med det. Jag behöver inte smyga. Det går till och med alldeles utmärkt att fika två kvällar efter varandra. Det är härligt, härligt och jag blir så påmind återigen om vad det kan innebära att vara frisk och fri.

 

 

KOMMENTARER:

  • Åsa säger:
    2012-08-21 | 21:41:16
    Bloggadress: http://hafva.blogg.se

    Vad härligt att du känner dig fri nu och att du kan hänge dig åt din njutning. Underbart!
    Stor kram!

    Svar: Ja, fri känner jag mig och har ett helt nytt tänk. Kommer alltid vara vaksam på sådant som jag vet inte har varit bra för mig. Det ska jag hålla mig ifrån också.
    Mindfulnessmamma

Kommentera inlägget här: