mindfulnessmamma

En ny dag idag

Kategori: Allmänt

 
 
De här orden mötte mig i morse i en av de peppande och fina grupper på Facebook jag är med i.
 
Det var helt enastående ord för mig att läsa just denna morgon. Jag brukar försöka påminna mig om att varje stund är ny. Varje stund betyder en möjlighet att påverka. En ny möjlighet. Jag brukar påminna mig om att livet är nu och att det som har varit har varit och kan inte påverkas i den bemärkelse att det går att förändra. Det vi verkligen kan påverka är hur vi ska hantera nuet och hur vi låter det som varit påverka oss.
 
Idag är en annan dag. Idag är en ny dag. Idag är en bättre dag. Jag tackar för uppmuntrande ord och pepp. Ni vet själva vilka ni är.
 
Livet är fint och livet är bra. Jag är tillfreds och jag mår bra, men livet är också föränderligt. Även i det friska och fria livet som jag lever idag kommer dalar och det ingår i livet. Sådant som finns i bagaget kan oväntat knacka på dörren. Jag vill inte ha det. Jag vill inte ha jobbiga känslor och reaktioner, men jag blir inte fri dem för att jag febrilt stället för stolar och bord för den dörr där de försöker tränga sig in. Det är inte farligt att känna, men ibland kan det också vara lättast att vända ryggen till.
 
Idag har jag vänt mig om, sträckt på ryggen och påmint mig om att möta faktiskt många gånger är bättre än att springa ifrån. Ikväll njuter jag av en ledig kväll, umgås med mig själv och barnen.
 
Idag är en ny dag och ikväll ska jag njuta av stunden.
 
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Helle säger:
    2012-08-31 | 18:26:47
    Bloggadress: http://bullochjag.blogspot.com

    Mycket tänkvärt och någonting jag själv ofta misslyckas med. Jag glömmer bort mitt eget och livets värde och fastnar i bittra tids- och energiödande grubblerier i stället för att ta mig an nutiden och göra det bästa av den.

    Ha en trevlig kväll och helg!

    Kram

Kommentera inlägget här: