mindfulnessmamma

Att slå på play och låta det spela

Kategori: Må bra

 
Det går alldeles utmärkt att vara någonstans mittimellan också. Det behöver inte vara toppar eller dalar. Det behöver inte vara på eller av. Antingen eller. Allt eller inget.
 
Det går alldeles utmärkt att slå på play och låta melodislingorna spela. Utan att pausa. Lyssna. Lyssna in. Följa med. Det går alldeles utmrärkt att låta det vara riktigt, riktigt tyst och stilla emellanåt, nästan så det inte hörs. Det räknas ändå. Inte pausa och dra ut sladden för att allt inte låter perfekt. För att melodierna gör små pauser av sig själva. Inte pausa. Inte slå av.
 
Det är alldeles utomordentligt okej att prestera på sin egen nivå och att nivån är olika från dag till dag. Det är så. Det är helt okej att varva ner emellanåt. Ta det lite lugnare. Prestera på en lite lägre nivå än dagen innan. Det är inte förgäves eller utan mening. Det är nog just det här är som det alldeles perfekta.
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Eva säger:
    2012-08-07 | 19:43:51
    Bloggadress: http://funderbarajag.blogg.se

    Tack för besöket - jag blev nyfiken på dig och kikade in här och blev positivt överraskad.
    Mycket kloka tankar, så hit kommer jag att komma tillbaka. :)

  • Eva säger:
    2012-08-07 | 19:46:12
    Bloggadress: http://funderbarajag.blogg.se

    Tack för besöket.
    Jag blev nyfiken så jag kikade in här, och blev positivt överraskad. Många kloka tankar - så hit kommer jag att komma tillbaka!
    :)

    Svar: Det tackar jag för! Välkommen tillbaka.
    Mindfulnessmamma

  • johanna säger:
    2012-08-07 | 20:53:42

    som vanligt väldigt kloka reflektioner! det där "lagom" är nog så nära perfektion man kan komma. eller varför inte välja ordet "balans". vackert, men ack så svårt...

    Svar: Ja, balans och harmoni är två ord jag gillar. Beskrivande och bra.
    Mindfulnessmamma

Kommentera inlägget här: