mindfulnessmamma

Valborgsmässoafton

Kategori: Barn och familjeliv



Valborgsmässoafton är här, en dag som jag alltid har gillat.
Ett tydligt välkomnande av våren.

Jag och barnen ska på middag hos en familj här i närheten,
känns jättetrevligt att vi blev bjudna på valborgsfirande barnen och jag.
Egentligen blev hela familjen bjudna, men pappan i familjen jobbar
men lika välkomna var vi ändå.

Det uppskattas å det varmaste,
av mig som är van att mannen jobbar kvällar och helger oavsett om det är en
vanlig helg eller om det råkar heta afton av något slag.
Det är annars nära till hands att tänka att
"okej, då får vi ses en annan gång" när en i familjen jobbar,
men jag blir alltid lika glad när jag och barnen gladeligen bjuds in ändå.



Ha en mysig afton!

Ska ni beöka någon majbrasa?
Det kommer vi att göra efter middagen!



KOMMENTARER:

  • Helle säger:
    2012-04-30 | 18:13:42
    Bloggadress: http://bullochjag.blogspot.com

    Hoppas att ni får en riktigt trevlig kväll du och barnen!

    Vi har varit lediga allihop idag och haft fullt upp hela dagen, så vi stannar hemma och slappar framför TV:n ikväll.

  • feministmorsan säger:
    2012-04-30 | 22:24:25
    Bloggadress: http://bloggmorsorna.se/feministmorsan

    Låter väldigt trevligt! Hoppas att ni hade ett fint firande :)

Kommentera inlägget här: