mindfulnessmamma

Tänkvärt och träffsäkert

Kategori: Tänkvärda ord


Ni som följt min blogg ett tag känner nog vid det här laget väl till min förkärlek till ord,
ord som talar direkt till mig,
tänkvärdheter, underfundigheter och påminnelser.




Just dessa ord är sådana som jag fattade tyckte för direkt.
Kärnfullt och viktigt om livet.

Tänk så lätt det kan vara att fall in i det där jämförandet,
hur lätt det kan vara att glömma bort att min resa faktiskt inte ens spelar i samma division som någon annans resa, även om vi stundtals kan använda oss av samma arena.
Tänk så lätt att det ändå kan vara att glömma bort att dessa resor vi gör,
inte alls är en tävling och att mitt bästa är mitt bästa oavsett vad någon annan har presterat.

Resan är livet och livet är inte en tävling.

KOMMENTARER:

  • Mamma Evelina säger:
    2012-04-17 | 17:52:28
    Bloggadress: http://loon.blogg.se/

    Ja visst finns de mycket fint! :) De är lika roligt varje gång man måste köpa nya kläder åt tösen.



    Jag köpte dom på en butik som heter handplockat. Märket är iaf miljögården på dom.

  • Åsa säger:
    2012-04-17 | 18:03:43
    Bloggadress: http://hafva.blogg.se/

    Jag älskar också kloka ord och tänkvärda citat!

    Texten här ovanför var kanon!

    : D

Kommentera inlägget här: